niedziela, 11 stycznia 2015

Brokuły z fetą

Dziś kolejna sałatka! Szybka i prosta. Przepis na pewno znacie, jednak ja nieco go zmodyfikowałam. Nauczyłam się jej jeszcze na studiach od znajomej i do tej pory jest podstawową przystawką na moim stole.


Składniki:

1 brokuł świeży (lub opakowanie mrożonego),
1 opakowanie sera feta,
płatki migdałowe.

 Wykonanie:

1. Brokuły ugotuj, pokrój fetę (lub rozkrusz). 
2. Gdy brokuły przestygną. Wymieszaj oba składniki.
3. Upraż płatki migdałowe na patelni. Dodaj do sałatki przed samym podaniem. 

Gotowe!

Moje uwagi:

1. Oryginalny przepis zawierał jeszcze przeciśnięty ząbek czosnku. Jednak ja czosnku nie dodaję. Sałatka jest wtedy delikatniejsza i zdecydowanie bardziej czuć smak brokułów.
2. Świeże brokuły najlepiej ugotować na parze. Nie tracą wartości odżywczych, a co za tym idzie smaku. Do tego ich kolor jest intensywniejszy.
3. Płatki najlepiej dodać na koniec przed samym podaniem. Zachowają wtedy chrupkość.
4. Do prażenia płatków używam kilku kropel oleju słonecznikowego.
5. Uważaj żeby nie rozgotować brokułów. Najlepiej do tej sałatki pasują ugotowane al dente.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz