poniedziałek, 16 marca 2015

Naleśniki domowe

Jeżeli śledzicie mojego Instagrama to wiecie, że ostatnie kilka dni spędziłam w Sopocie. Bardzo lubię morze, szczególnie po sezonie, kiedy wszędzie jest spokojnie, a plaża rzeczywiście wygląda jak na romantycznych filmach. Jednak, najbardziej na wyjazdach brakuje mi domowego jedzenia i pomimo, że śniadania w hotelu, w którym byliśmy zakwaterowani były najlepszymi hotelowymi śniadaniami jakie jadłam, to jednak brakowało mi np. naleśniczków.



Naleśniki domowe śniadaniowe

Składniki (na porcję ok. 8 naleśników):

0,5l tłustego mleka,
ok.150-200 mąki,
3 jajka,
3 duże, stołowe łyżki śmietany 12%,
0,5 łyżeczki soli.

Wykonanie:

1. Wszystkie składniki wymieszaj razem mikserem na jednolitą masę. Na patelnie wylej olej i rozprowadź go równomiernie. 
2. Na gorącą patelnię wylej 1,5-2 łyżek wazowych ciasta naleśnikowego. 
3. Gdy ciasto zetnie się - przeżuć na drugą stronę. Smaż kilka sekund. Połóż naleśnik na talerz i smaż następne.

Moje uwagi:

1. Naleśniki domowe muszą być trochę tłuste. Jeśli się odchudzasz - nie jedz ich:)
2. Takie naleśniki świetnie smakują z dżemami lub twarożkiem na słodko.
3. Dolewaj olej na patelnie co drugi naleśnik.

3. Na zdjęciu naleśnik z truskawkami. Zamrożone truskawki rozmroź i wrzuć na patelnię (latem po prostu wrzuć świeże truskawki na patelnie). Posyp cukrem. Gdy będą miękkie i puszczą sok - masz idealne nadzienie do naleśników!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz